goed weer - Reisverslag uit Stakroge, Denemarken van Tom boeren - WaarBenJij.nu goed weer - Reisverslag uit Stakroge, Denemarken van Tom boeren - WaarBenJij.nu

goed weer

Blijf op de hoogte en volg Tom

27 Augustus 2014 | Denemarken, Stakroge

Hallo,
Eindelijk een paar dagen goed weer! Nou begint de drukke tijd, het stro moet van het land.
Vanaf zondag hebben er al 8 koeien gekalft, deze doen we in eenlingboxen. De koeien worden enkele dagen in het strohok gemolken met een machine. . Die taak kreeg ik. Dit ging goed, omdat ik dat ken van thuis. Verder heb ik de koeien nog gevoerd, eerder deed ik alleen de mengwagen laden. Maar vandaag heb ik hem ook mogen lossen. Na wat uitleg van erik is dit verder goed gegaan.
Vanmiddag zijn we begonnen aan het stro. 3 weken geleden is er al wat gedorst. Maar ondertussen heeft het al weer veel geregend. Dus hebben we met de hooischudder de oude ruggen van de combine verspreid zodat het kan drogen. Vanmiddag en vanavond z'n 30 bunder gedaan.




  • 19 September 2014 - 10:51

    Aukje Van Dreumel (prinsentuin College):

    Hoi Tom,

    Fijn dat je het naar je zin hebt daar. Ik neem aan dat het stro ondertussen wel van het land is. Leuk dat je ook wat taken voor jezelf krijgt! Krijg je ook de kans om wat van Denemarken te zien en lukt het een beetje met de taal?

    Werkse en veel plezier nog!

    grt Aukje van Dreumel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 6053

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 04 Oktober 2014

7 weken buitenlands stage

Landen bezocht: